Untitled Document

Zawodnik Team-u TABOSS TRAK Electronics Racing Piotr Soja już na dwie eliminacje przed zakończeniem sezonu, uzyskał taka przewagę punktową że tytuł Mistrza Polski był już zdobyty. Piotr Soja mógł nie startować podczas ostatniej eliminacji i ta eliminacja posłużyła jako trening i ocena możliwości wygrywania w przyszłym roku.

Zostały przeprowadzone rozmowy ze sponsorami TABOSS TRAK Electronics Racing i na ostatnią eliminację znalazły się pieniądze do wynajęcia samochodu do klasy H+2000. Wybór padł na Forda Coswortha którym to Tadeusz Myszkier zdobywał tytuły Mistrza Polski w wyścigach torowych. Auto jest bardzo mocne 550km z silnika o pojemności 2000cm3 jest możliwe tylko dzięki turbosprężarce. Napęd na wszystkie koła pozwala przenieść tą ogromną moc na asfalt bez ślizgania się kół. Za szybką zmianę biegów odpowiada wyczynowa sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów a za zatrzymanie pędzącego pośród drzew potwora bo inaczej nie można nazwać tego auta, odpowiadają sześcio tłoczkowe zaciski AP Racing z przodu i cztero tłoczkowe z tyłu.



Debiut Piotra w czteronapędowym potworze należy zaliczyć do udanych, co prawda nie pokonał on Mistrza Polski Mariusza Steca ale zajął drugie miejsce pokonując takie sławy jak Paweł Dytko czy Grzegorz Duda wszyscy jadący samochodami grupy H. Piotr tracił na podjazdach do Mistrza Polski niecałą sekundę co optymistycznie nastawia nas do walki Piotra w przyszłym sezonie. Należy zaznaczyć że podczas zawodów Cosworth dysponował mocą zmniejszoną specjalnie na prośbę Piotra do nauki samochodu. Sam zawodnik w wywiadzie dla telewizji stwierdził że auto jest tak szybkie że nie nadąża zmieniać biegi i przekręca silnik. Nie potrafię wykorzystać 400km które mam więc 150km więcej mi nie pomoże w jeździe a tylko może zaszkodzić.

Aktualnie trwają rozmowy ze sponsorami na temat zakupu tego auta na przyszły rok. Na górze św Annie TABOSS TRAK Electronics Racing wystawił prawie wszystkie swoje samochody, startowali nimi zawodnicy innych klubów ale walczyli o punkty w klasyfikacji sponsorskiej dla TABOSS TRAK Electronics Racing.


Ford Escort Cosworth
Dane techniczne:

  • silnik: rzędowy: 4-cylindrowy, 16V DOHC z tubo
  • sucha miska olejowa i chłodnica oleju (cały system zawiera 15l oleju Castrol 10W60)
  • pojemność: 2297 cc
  • moc maks. 545 KM przy 6500 obr/min
  • maks. moment obrotowy 685 Nm przy 5100 obr/min
  • napęd 4 x 4 szpery QUAIFE
  • skrzynia biegów: 6-biegowa sekwencja QUAIFE Vmax 260km/h
  • sprzęgło: AP Racing stalowe trzy tarczowe
  • rozkład napędu 50/50 TORSEN
  • zawieszenie przednie: McPherson, spec. WRC na unibolach
  • zawieszenie tylne: wielowachaczowe spec WRC na unibolach
  • hamulce: AP Racing 6-tłoczkowe , wentylowane 350mm
  • opony Pirelli D5 225/625/17
  • felgi Spedline 17x8
  • klatka bezpieczeństwa M-sport

 
Copyright (c) 2003 by KBNetwork. All rights reserved.